Spørsmål og svar

Konkurranse: Bli med i trekningen av en Google Nest Mini (veil. verdi per september 2020: 399 kr)

Her kan du lese konkurransevilkår:

Deltakelse og påmelding

1. Hvordan deltar jeg i konkurransen?

Logg inn i pensjonsappen Nordea Boost med BankID. Første gang du logger inn i kampanjeperioden (14.september – 29.september 2020) vil du få opp et påmeldingsskjema/pop-up med informasjon om konkurransen. Her kan du registrere e-posten din for å bli med i trekningen av en Google Nest Mini.

Krysser du ut påmeldingsskjema/pop-up vil du ikke få den opp på nytt ved neste innlogging. Ønsker du å melde deg på konkurransen senere, finner du påmeldingsskjema i menyen under overskriften “Konkurranse”. Du må være innlogget for å registrere deg.

Påmeldingsskjema i Nordea Boost er den eneste måten du kan melde deg på konkurransen. Vi tar ikke imot påmelding via Facebook, Instagram, e-post, telefon eller andre kanaler.

Nordea Boost er kun tilgjengelig på mobil.

Her kan du logge inn i Nordea Boost.

Her kan du lese konkurransevilkår.

Her kan du lese om pensjonsappen Nordea Boost.

2. Kan jeg delta flere ganger?

Nei, du kan kun delta én gang i løpet av kampanjeperioden. Det er ikke mulig å melde seg på konkurransen flere ganger eller delta i en ny trekning hver dag, selv om konkurransen fortsatt pågår. Du er med i trekningen for den aktuelle dagen hvor du registrerte deg.

Første gang du logger inn i kampanjeperioden (14.september – 29.september 2020) vil du få opp et påmeldingsskjema/pop-up med informasjon om konkurransen. Her registrerer du e-posten din for å delta.

Krysser du ut påmeldingsskjema/pop-up vil du ikke få denne opp på nytt ved neste innlogging.

Ønsker du å melde deg på konkurransen senere finner du påmeldingsskjema i menyen under overskriften “Konkurranse”. Du må være innlogget for å registrere deg. Når du har registrert deg vil påmeldingsskjema ikke lenger være tilgjengelig.

Påmeldingsskjema i Nordea Boost er den eneste måten du kan melde deg på konkurransen. Vi tar ikke imot påmelding via Facebook, Instagram, e-post, telefon eller andre kanaler.

Her kan du logge inn i Nordea Boost.

3. Kan jeg delta hvis jeg har logget inn i Nordea Boost tidligere?

Ja, du kan bli med i konkurransen selv om du har logget inn i Nordea Boost tidligere. Dette så fremt du ikke allerede er påmeldt konkurransen. Logger du inn i Nordea Boost fra og med 14.september 2020 vil du på lik linje med alle andre få opp et påmeldingsskjema/pop-up hvor du kan melde deg på ved å registrere e-posten din.

4. Hva gjør jeg hvis jeg har krysset ut påmeldingsskjema, men fortsatt ønsker å melde meg på?

Du finner påmeldingskjema i menyen under overskriften “Konkurranse”. Du må være innlogget for å melde deg på konkurransen. Når du har registrert deg vil påmeldingsskjema ikke lenger være tilgjengelig.

5. Har det noe å si når på dagen jeg logger inn?

Nei, når på dagen du logger inn i Nordea Boost vil ikke påvirke vinnersjansene dine.

6. Må jeg gjøre noe spesielt i Nordea Boost for å delta?

Nei, du trenger kun logge inn i Nordea Boost med BankID og registrere e-posten din i påmeldingsskjema/pop-up.

Om du ønsker kan du samtidig sjekke hva du vil få i lønn som pensjonist og hvilke smarte grep du kan ta for å booste pensjonen din.

Her kan du logge inn i Nordea Boost.

7. Hvem kan delta i konkurransen?

Du må være mellom 18 og 67 år for å logge inn i Nordea Boost. Det er derfor kun personer mellom 18 og 67 år som kan melde seg på konkurransen.

Du kan delta selv om du ikke er kunde i Nordea eller Nordea Liv.

8. Må jeg laste ned Nordea Boost for å delta?

Nei, du trenger ikke å laste ned Nordea Boost på mobilen. Nordea Boost er en webapp, som vil si at du kan få tilgang uten at du laste den ned eller legge den til på hjemskjerm på mobilen din. Den kan imidlertid også legges/lagres som en vanlig app på mobilen om ønskelig. En webapp tar i bruk de nyeste og mest moderne funksjonene for å lage en app-lignende opplevelse, pakket inn i en vanlig nettside.

Logg inn i Nordea Boost med BankID og registrerer e-posten din i påmeldingsskjema/pop-up for å delta.

Her kan du logge inn i Nordea Boost.

Her kan du lese mer om Nordea Boost.

Informasjon om konkurransen

9. Hvor lenge varer konkurransen?

Konkurransen varer fra 14.september – 29.september 2020. Hver dag i denne perioden vil det være 200 nye vinnere, uavhengig av hvor mange som har logget inn den aktuelle dagen.

10. Hvor finner jeg informasjon om konkurransen? Konkurransen vil blant annet annonseres på Facebook og Instagram, på nordea.no og nordealiv.no. Informasjon om konkurransen er også tilgjengelig i webappen Nordea Boost, hvor påmelding finner sted.

Her kan du lese mer om konkurransevilkår.

Her kan du lese mer om Nordea Boost.

11. Kan jeg dele konkurransen med venner og familie?

Ja, du kan dele både Nordea Boost og konkurransen med så mange du vil.

Trekning av vinnere

12. Når trekkes vinnerne?

Konkurransen varer fra 14.september – 29.september 2020. Hver dag i denne perioden vil det være 200 nye vinnere, uavhengig av hvor mange som har logget inn den aktuelle dagen.

For eksempel: Hvis det er 800 påmeldinger samme dag som du registrerer deg, er 25 % sannsynlighet for at du er en av de heldige vinnerne denne dagen. Er det 1000 påmeldinger dagen du registrer deg, er sannsynligheten for at du trekkes ut som vinner 20 %.

I løpet av konkurranseperioden vil det gjennomføres tre felles og tilfeldige trekninger; 18.september, 23.september og 30.september. Det vil ved hver trekning trekkes 200 nye vinnere for alle forutgående dager siden konkurransestart eller forrige trekning.

Du kan ikke melde deg på flere ganger/dager.

Trekningsdatoer

1 trekning (18.sep): Her gjøres individuelle trekninger for hver dag i tidsrommet 14.sep – 17.sep. Totalt trekkes 800 vinnere under denne trekningen.

2 trekning (23.sep): Her gjøres individuelle trekninger for hver dag i tidsrommet 18.sep – 22.sep. Totalt trekkes 1000 vinnere under denne trekningen.

3 trekning (30.sep): Her gjøres individuelle trekninger for hver dag i tidsrommet 23.sep – 29.sep. Totalt trekkes 1400 vinnere under denne trekningen.

Det vil si at det i første trekning trekkes 200 vinnere for 14. september, før det deretter trekkes 200 nye vinnerne for 15. september. Slik fortsetter trekningen for de resterende dagene i det samme tidsrommet.

Vinnerne vil motta en e-post med informasjon om hvordan premien hentes ut innen fire dager etter oppgitte datoer for trekning.

13. Hvordan trekkes vinnerne?

Se svar under spørsmål 12 “Når trekkes vinnerne?”.

14. Hvor mange vinnere trekkes?

I perioden 14. september – 29. september vil det være 200 nye vinnere hver dag, uavhengig av hvor mange som har logget inn den aktuelle dagen.

15. Når og hvordan vil vinnerne bli kontaktet?

Vinnerne vil få tilsendt en e-post fra Nordea Liv innen fire dager etter oppgitte trekninger. Se svar under spørsmål 12 “Når trekkes vinnerne?” for mer utfyllende informasjon.

Mailen vil sendes fra nordealiv@nordea.no. Det kan vært lurt å sjekke søppelpost.

16. Hvordan vet jeg om jeg har vunnet?

Alle som trekkes ut som vinnerne vil få tilsendt en e-post fra Nordea Liv innen fire dager etter oppgitte trekninger. Se svar under spørsmål 12 “Når trekkes vinnerne?” for mer utfyllende informasjon. Mailen vil sendes fra nordealiv@nordea.no. Det kan vært lurt å sjekke søppelpost.

E-posten vil inneholde en kode som kan brukes til å bestille en Google Nest Mini i Elkjøp sin nettbutikk. Ved bestilling vil det, av tekniske grunner, påløpe en kostnad på 1 kr for å gjennomføre en handel i nettbutikken til Elkjøp.

Vedlagt i e-posten vil det ligge en bestillingsguide, som viser det hvordan du legger inn en bestilling på elkjop.no, både for pc og mobil.

Bestilling av premie (Google Nest Mini)

17. Hva er verdien på premien?

En Google Nest Mini har en veil. verdi per september 2020: 399 kr.

Her kan du lese mer om Google Nest Mini.

18. Hvorfor må jeg betale 1 kr for bestilling av premie hvis jeg vinner?

For å gjennomføre en bestilling i nettbutikken til Elkjøp, vil det av tekniske grunner påløpe en kostnad på 1 kr.

19. Kan jeg bytte premien i et annet produkt/bruke rabattkoden på et annet produkt fra Google/få tilgodelapp osv..?

Nei, koden kan kun brukes til bestilling av en Google Nest Mini (veil. verdi 399 kr). Du kan ikke bruke koden til å bestille andre produkter fra Google eller til å kjøpe et dyrere produkt der du selv betaler mellomlegget. Det er ikke mulig å bruke koden for å få avslag/rabatt på produkter fra andre merkevarer. Koden kan ikke omgjøres til en tilgodelapp eller et gavekort.

Ved spørsmål om produktet kan du ta direkte kontakt med Elkjøp på tlf. 21 00 21 21 (mandag -fredag, 08:30 – 20:00), via chat på https://www.elkjop.no/ eller ved å sende en e-post til hello@elkjop.no.

20. Kan vinnerne betale et mellomlegg for et annet produkt?

Nei, det er ikke mulig. Se utfyllende svar under spørsmål 19.

Ved spørsmål vedrørende bestilling kan du ta direkte kontakt med Elkjøp på tlf. 21 00 21 21 (mandag – fredag, 08:30 – 20:00), via chat på https://www.elkjop.no/ eller ved å sende en e-post til hello@elkjop.no.

21. Kan jeg hente ut premien fysisk i en av Elkjøp sine butikker?

Nei, premien kan kun hentes ut/bestilles via Elkjøp sin nettside. Premien sendes per post, men du må ikke betale for frakt. Velg leveringsmetode “Postpakke 5-10, kr 59” for gratis frakt. Merk at du av tekniske grunner må betale 1 kr for å gjennomføre en bestilling i nettbutikken til Elkjøp.

22. Har jeg angrerett på premien? 

Her kan du lese om “Retur og endring av ordre” via elkjop.no.

Ved spørsmål vedrørende bestilling og produkt kan du ta direkte kontakt med Elkjøp på tlf. 21 00 21 21 (mandag – fredag, 08:30 – 20:00), via chat på https://www.elkjop.no/ eller ved å sende en e-post til hello@elkjop.no.

23. Hvor lang tid har jeg på å hente ut premien?

Alle vinnere vil motta en e-post fra Nordea Liv innen fire dager etter oppgitte datoer for trekning. Se svar under spørsmål 12 “Når trekkes vinnerne?” for mer informasjon. Mailen vil sendes fra nordealiv@nordea.no. Det kan vært lurt å sjekke søppelpost.

Koden utløper 31.oktober 2020. Det vil si at bestillingen må være gjennomført i Elkjøp sin nettbutikk før klokken 23:59, 31.oktober 2020. Etter dette vil koden ikke lenger være gyldig. Det er ikke mulig å fornye koden.

24. Kan jeg velge hvilken farge jeg vil?

Ja, du kan velge mellom to fager: kalkfarget (charcoal) og kull (chalk). Dette med forbehold om at begge fargene er på lager i nettbutikken til Elkjøp. Det vil ikke være mulig å bestille opp ønsket farge dersom den er utsolgt.

25. Må jeg betale for frakt?

Nei, du må ikke betale for frakt. Velg leveringsmetode “Postpakke 5-10, kr 59” for å gratis frakt. Merk at du av tekniske grunner må betale kr 1 for å gjennomføre en bestilling i nettbutikken til Elkjøp.

26. Kan jeg legge inn en bestilling av premien til en adresse utenfor Norge?

Nei, bestillinger kan kun sendes til adresser i Norge.

27. Hvem kontakter jeg hvis jeg har spørsmål om bestillingen?

Ved spørsmål knyttet til gjennomføring av bestilling i Elkjøp sin nettbutikk kan det vært lurt å sjekke bestillingsguiden, som ligger vedlagt i e-posten til vinnere.

Ved spørsmål vedrørende bestilling kan du ta direkte kontakt med Elkjøp på tlf. 21 00 21 21 (mandag – fredag, 08:30 – 20:00), via chat på https://www.elkjop.no/ eller ved å sende en e-post til hello@elkjop.no.

Google Nest Mini

28. Hvem kontakter jeg hvis jeg har spørsmål om Google Nest Mini?

Ved spørsmål om produktet (Google Nest Mini) kan du ta direkte kontakt med Elkjøp på tlf. 21 00 21 21 (mandag – fredag, 08:30 – 20:00), via chat på https://www.elkjop.no/ eller ved å sende en e-post til hello@elkjop.no.

Google Nest Mini 2. generasjon er en stemmeaktivert hjelper som lar deg styre smarthjemmet ditt, få nyheter og personlige varsler via Google Assistant eller strømme favorittspillelistene dine over de forbedrede høyttalerne.

Her kan du lese mer om Google Nest Mini.

29. Hva er forskjellen på Google Nest Mini og Google Home Mini?

Google Nest Mini er en nyere versjonen av Google Home Mini. Google Nest Mini 2. generasjon er en stemmeaktivert hjelper som lar deg styre smarthjemmet ditt, få nyheter og personlige varsler via Google Assistant eller strømme favorittspillelistene dine over de forbedrede høyttalerne.

Google Nest Mini har ny maskinvare, kan hektes på veggen, har nytt stoff, nytt lysoppsett, samt bedre lyd og flere mikrofoner enn forgjengeren.

Her kan du lese mer om Google Nest Mini.

Annet:

30. Hva er Nordea Boost?

Nordea Boost er en pensjonsapp, der du enkelt kan sjekke lønnen din som pensjonist og ta flere smarte grep for å øke den. Nordea Boost hjelper deg med å få bedre oversikt og forståelse over egen pensjon. I appen visualiserer vi pensjonen din på en helt ny måte.

Her kan du lese mer om Nordea Boost.

Her kan du logge inn i Nordea Boost.

31. Kan jeg finne Nordea Boost i App Store eller Google Play?

Nei, Nordea Boost er for tiden kun en webapp og kun tilgjengelig på mobil. Den vil snart bli tilgjengelig i App Store og Google Play.

Nordea Boost er en webapp, som vil si at du kan få tilgang uten at du laste den ned eller legge den til på hjemskjerm på mobilen din. Den kan imidlertid også legges/lagres som en vanlig app på mobilen om ønskelig. En webapp tar i bruk de nyeste og mest moderne webfunksjonene for å lage en app-lignende opplevelse, pakket inn i en vanlig nettside.

Her kan du logge inn i Nordea Boost.

32. Hva er en webapp?

En webapp tar i bruk de nyeste og mest moderne webfunksjonene for å lage en app-lignende opplevelse, pakket inn i en vanlig nettside. Nordea Boost er en webapp, som vil si at du kan få tilgang uten at du laste den ned eller legge den til på hjemskjerm på mobiltelefonen din.

33. Hvor kan jeg lese mer om Nordea Boost?

Her kan du lese mer om pensjonsappen Nordea Boost

34. Hvem kontakter jeg for spørsmål om konkurransen, pensjon, innlogging og Nordea Boost?

Ved spørsmål om konkurransen, pensjon, innlogging eller Nordea Boost ta kontakt med Nordea Livs kundeservice på tlf. 23 25 47 00 (mandag – fredag, 08:00 – 16:00).