Head of Sustainable Investments i Nordea Liv, Sigrid Wilter Slørstad, gir deg Nordeas markedssyn for desember og oppdaterer deg på siste taktiske allokering for Nordea Livs porteføljefond.
Nordeas markedssyn for januar implementeres i porteføljefondene
Slutt med «støtteabonnementer»

– Ble sjokkert da jeg så samlet sum

Trude Synnøve Arntzen (49) fikk seg en overraskelse da hun brukte Nordeas tjeneste «Mine abonnenter». – Jeg har avsluttet flere abonnementer og sparer nå over 1.000 kroner måneden, sier hun. 

Nordea lanserte tjenesten «Mine abonnementer» i sommer, der kundene kan administrere alt fra abonnementer på strømmetjenester, treningssenter etc. Hittil har kundene allerede til sammen spart over fire millioner kroner årlig på avsluttete abonnementer.

Jeg ble sjokkert over hvor mange abonnementer jeg egentlig hadde. Man får et helt annet bilde når man ser dem samlet på ett sted, sier Arntzen.

Med noen enkle tastetrykk i tjenesten ble abonnementene hun ikke brukte enkelt avsluttet.

Jeg avsluttet fem abonnementer, det ble en besparelse på over tusen kroner per måned. Disse abonnementene brukte jeg ikke, så det var penger rett ut av vinduet, sier hun.

Alle har «litt dårlig samvittighet»

– Jeg tror det er mange som kjenner seg igjen i dette. Alle har noe som gnager på samvittigheten, et abonnement eller medlemskap man aldri rekker å benytte. En rask titt og gjennomgang tror jeg kan være lønnsomt for mange, sier Randi Marjamaa, landssjef og leder for personmarkedet i Nordea.

Tjenesten ble lansert i Danmark i fjor sommer og på halvannet år har danske Nordea-kunder spart til sammen 30 millioner kroner årlig ved å rydde opp i abonnementer de ikke bruker.

– Dette er en tjeneste vi er stolt av. Den gir kundene merverdi og gjør det enkelt å spare penger. Vi ønsker til enhver tid å tilstrebe å tilføre kunden reel verdi, sier Marjamaa.

Det er i Nordea Wallet du kan få en oversikt over alle abonnementer du har og du mottar varsler når nye abonnement ankommer. Du kan enkelt avslutte abonnement direkte i appen. Når abonnementet er kansellert, blir du umiddelbart varslet om hvor mye du har spart.

For å kunne dra nytte av løsningen, må du ha lastet ned eller oppdatert til den nyeste versjonen av Nordea Wallet og abonnementene må være betalt med et Nordea-kort. Les mer om Nordea Wallet her.

Les mer om “Mine abonnementer”.

Del denne artikkelen

Relaterte artikler