Nordea er stolt partner til Pride
Nordea står opp for likhet og menneskerettigheter, og vi er stolte over å kunne meddele at vi inngår partneravtale med Pride i de nordiske hovedstedene igjen i 2020.
Nordea vil bidra til et samfunn der mangfold anses som en styrke, og der alle har like rettigheter og muligheter. Det gjør Pride til en naturlig samarbeidspartner for Nordea.
– Det er viktig for Nordea at alle våre medarbeidere og kunder blir inkludert. Pride handler ikke bare om å feire mangfold – det handler også om å sende et viktig signal om at alle, uavhengig av kjønn, legning eller livsstil, har muligheten til å oppfylle drømmer og ambisjoner, sier Frank Vang-Jensen, konsernsjef i Nordea.
Digitale parader
Den pågående covid-19-pandemien har gjort at Pride-arrangørene har en annen tilnærming til arrangementene i år. De fleste aktivitetene vil foregå på nett – det vil bli en rekke virtuelle arrangementer som seminarer og møter, nettkonserter og til og med digitale parader.
Nordea vil være en partner man kan stole på i både gode og vanskelige tider, og vi fortsetter samarbeidet med Pride og prøver å bidra på nye måter i år, selv om de fysiske arrangementene er avlyst. Nordea følger covid-19-situasjonen tett. Både vi og de lokale Pride-organisasjonene vil følge alle retningslinjer fra nasjonale myndigheter rundt helse og sikkerhet.
Treårig avtale med Oslo Pride
I Norge har Nordea forpliktet seg til en hovedpartneravtale som strekker seg over tre år. Samarbeidet med Oslo Pride er en del av et større mangfoldarbeid som Nordea gjør, på tvers av avdelinger, byer og landegrenser.
– Vi ønsker å integrere mangfold og inkludering gjennom hele året, ikke bare under Oslo Pride. Nordea skal være en trygg og inkluderende arbeidsplass, hvor alle har like muligheter. Slik mener vi at vi får det beste ut av alle våre medarbeidere, sier administrerende direktør Snorre Storset i Nordea Norge.

LIKE MULIGHETER: Administrerende direktør Snorre Storset i Nordea Norge under fjorårets parade. Han mener at en trygg og inkluderende arbeidsplass med like muligheter er nøkkelen til å få det beste ut av alle medarbeidere. Foto: Nordea
Sammen med VIERLIVE skal Oslo Pride produsere en rekke sendinger med Pride-innhold. De vanlige aktivitetene blir nå slått sammen i en digital produksjon med overlappende talkshow og konserter. I stedet for en fysisk parade i Oslo sentrum vil paraden i år foregå digitalt. Sendingen vil være en blanding av live- og forhåndsinnspilte innslag. Det hele avsluttes med et livestreamet paradeshow fra Gamle Hovedbiblioteket i Oslo. Fristen for å sende inn bidrag er 10. juni og påmeldingsskjerma finner du her.
Fikk du med deg denne?: – Ofte kan jeg føle meg som Clark Kent