Slik kan vi hjelpe deg
Nå er vi inne i usikre og krevende tider, og vi som bank har et særlig ansvar. Vi skal strekke oss langt for å finne en løsning for våre kunder.
Koronaviruset har spredt seg raskt, og det påvirker samfunnet og kundene våre. Vi kan hjelpe deg med avdragsfrihet på boliglånet, billånet eller bedriftslånet. Vi gir rådgivning rundt sparing i urolige tider og rabatt på juridisk bistand. Det er ekstra viktig at vi som bank bidrar til å holde økonomien i gang i ekstraordinære situasjoner som dette.
- Vi vil tilby person- og bedriftskunder en avdragsfri periode på opptil seks måneder på boliglån. Vi er også klare til å hjelpe kundene våre med andre former for støtte.
- Vi har kuttet boliglånsrenten med 0,85 prosentpoeng for samtlige kunder med virkning fra 3. april.
- Er du bedriftskunde og venter endringer i driften, kontakt oss snarest. Vi anbefaler at bedriftene setter opp realistiske likviditetsprognoser og tydelige budsjetter for kontantstrømmen. Om nødvendig har vi flere tiltak og instrumenter tilgjengelig som kan bidra til å styrke bedriftenes arbeidskapital og likviditet.
- Vi er tilgjengelig for våre kunder 24/7. Det kan være noe lenger ventetid enn normalt som følge av økt pågang.
- Vi gir deg rabatt på juridisk bistand.
- Usikkerheten rundt koronautbruddet har ført til uro i finansmarkedet. Derfor setter vi opp webinarer fortløpende. Følg med her for å holde deg oppdatert.
Mange er berørt, men dette kan også berøre oss på veldig forskjellig vis. Vi skal være til stede for kundene, for å gi relevante råd og finne løsninger på den enkelte situasjon.
På Nordea.no finner du en samleside med aktuell informasjon knyttet til koronaviruset og din bankhverdag:
Har du spørsmål om permittering og sykepenger?: Forbrukerøkonom Derya Incedursun forklarer hva du bør vite om rettighetene dine