Nordea tilbyr avdragsfrie perioder for boliglånskunder og små- og mellomstore bedrifter som følge av koronautbruddet
Som den største banken i Norden har Nordea et særlig ansvar for både kundene våre og samfunnet i krevende tider.
Nordea har besluttet å tilby avdragsfrie perioder til person- og bedriftskunder som trenger hjelp på grunn av koronautbruddet. Beslutningen gjelder for alle de nordiske landene.
Viktig å holde økonomiene i gang
Nordea vil tilby person- og bedriftskunder en avdragsfri periode på opptil seks måneder på boliglån. For små og mellomstore bedrifter vil Nordea tilby en avdragsfri periode på opptil seks måneder der det er behov. Vi er også klare til å hjelpe kundene våre med andre former for støtte.
– Vi er her for å støtte kundene våre gjennom både gode tider og krevende tider som en solid og personlig finansiell partner. Koronaviruset har spredt seg raskt, og det påvirker de nordiske samfunnene og kundene våre. Derfor har vi besluttet å innføre noen raske tiltak for å støtte personkunder og små og mellomstore bedrifter i Norden. Det er ekstra viktig at vi bidrar til å holde de nordiske økonomiene i gang i ekstraordinære situasjoner som dette, sier Frank Vang-Jensen, konsernsjef i Nordea.
Fikk du med deg denne?: Korona: Dette bør du vite om rettighetene dine

EKSTRAORDINÆR SITUASJON: Koronaviruset påvirker samfunnet og kundene våre. Derfor har vi besluttet å innføre noen raske tiltak for å støtte person- og bedriftskunder i Norden, sier konsernsjef Frank Vang-Jensen i Nordea.
Dette kan du gjøre
Personkunder som har behov for en avdragsfri periode kan søke på nettsidene våre. Små og mellomstore bedriftskunder finner mer informasjon via de vanlige bankkanalene sine.
Nordea anmoder bedriftskunder om å kontakte banken umiddelbart hvis de forventer endringer i den vanlige driften. Nordea anbefaler at bedriftene setter opp realistiske likviditetsprognoser og tydelige budsjetter for kontantstrømmen. Om nødvendig har Nordea flere tiltak og instrumenter tilgjengelig som kan bidra til å styrke bedriftenes arbeidskapital og likviditet.
– Nordea er en godt kapitalisert bank med et solid balanseregnskap, og det gjør at vi har et godt utgangspunkt for å kunne hjelpe kundene våre. Vi iverksetter alle tiltak vi kan, for å hjelpe og gi råd til kundene våre, sier Vang-Jensen.
Tiltakene tilpasses kundenes behov i hvert av landene, for eksempel ved at det tas hensyn til markedsstrukturen for boliglån i Danmark.
Aktuell informasjon om koronaviruset og din bankhverdag: På våre nettsider finner du svar på de mest stilte spørsmålene dine, i tillegg til informasjon om forsikringer, sparing hvordan du best kan kontakte oss