Det er noen tider på døgnet det er lettere å komme i kontakt med Elida og resten av gjengen på Nordeas kundeservice.
IPS privatøkonomien kryptovaluta
Har du kjøpt kryptovaluta? Dette må du gjøre med skattemeldingen
Det er spesielt ett fradrag du bør være ekstra oppmerksom på. Det er nemlig lett å gjøre denne skattetabben.
Det er lett å gjøre denne skattetabben
Det er noen tider på døgnet det er lettere å komme i kontakt med Elida og resten av gjengen på Nordeas kundeservice.

Dette er de beste tidene å ta kontakt med oss på

Kontakt oss når andre ikke gjør det.

Vi har åpent hele døgnet, hele året, men hvilke tider er det best å kontakte kundeservice?

– Vi ønsker at våre kunder ikke skal oppleve kø på kundeservice, men det er ikke alltid til å unngå. Vårt beste tips er derfor å unngå tidspunktene med mest trykk, sier  Øistein Sandlie, leder for kundeservice i Nordea.

I ukedagene er den lengste perioden med størst pågang mellom klokken 10 og 14. Når kunder er hjemme fra jobb mellom klokken 16 og 17 tar det seg opp igjen. I tillegg er det tydelig at mange setter seg ned på kveldstid for å ordne med økonomien.

– Klokken åtte på fredager virker det som de fleste av kundene våre koser seg med taco og gullrekka. Da er det nesten ingen som kontakter oss. Dessuten ser vi at mange færre som kontakter oss når det er fint vær, sier Sandlie.

Tar du kontakt med oss når pågangen er på det laveste, får du normalt sett tak i oss raskere.

Tar du kontakt med oss når pågangen er på det laveste, får du normalt sett tak i oss raskere.

Sandlie forteller at bildet ser annerledes ut i helgene:

– Vi ser at kundene våre sover lenge på søndager, så hvis du er et a-menneske, er søndag morgen en bra tid å kontakte oss, sier Sandlie.

På morgenen og midt på dagen i helgene, er det mindre pågang enn ellers.

På morgenen og midt på dagen i helgene, er det mindre pågang enn ellers.

Slik kan du få kontakt enda raskere

Et tips er at det vanligvis kan være kortere ventetid på chat enn telefon. Hvis du kan identifisere deg med bankID, kan du få hjelp med akkurat det samme på chat, som på telefon.

I venstremenyen i Mobilbanken kan du se estimert ventetid for både chat og telefon. Det er ikke uvanlig at det er kortere ventetid på chat.

I venstremenyen i Mobilbanken kan du se estimert ventetid for både chat og telefon. Som bildet viser, er det ikke uvanlig at det er kortest ventetid på chat.

– Chat har i løpet av få år blitt en kanal veldig mange kunder har blitt glad i. Faktisk er det over 40 prosent av kundene som bruker chat for å komme i kontakt med oss. Du får raskt svar, får hjelp til det meste og kan beholde chatloggen for å huske hva vi ble enige om. Jeg tror mange foretrekker chat hvis du for eksempel sitter på bussen og ikke ønsker at sidepersonen skal høre hva du snakker med banken om, sier Sandlie.

Laster du ned Mobilbanken vår kan du se ventetiden på chat og telefon i sanntid i appen.

Les også: 5 ting du ikke visste du kunne gjøre i Mobilbanken

Få banken hjem i stua

Dersom du trenger rådgivning utover hjelp med dagligbank, kan du treffe oss uten å dra til banken. Avtaler du et videomøte på nordea.no kan du ta med deg banken hjem i stua, på jobben eller på hytta.

– Nå som nesten alle har smart telefon så har man i realiteten banken i lomma. Du kan når som helst og hvor som helst logge på mobilbanken og komme direkte i kontakt med oss enten på chat, telefon eller videomøte. Alt etter ditt behov, sier Sandlie.

Del denne artikkelen

Relaterte artikler