Nordea ble kåret til beste bank i Prospera-undersøkelsen i Norge
Bilde av Randi Marjamaa, adm.dir. i Nordea Liv. Hun jubler for at vilkårene ved IPS foreslås forbedret.
1 av 5 får ny skattefordel
Jente i blomstereng som strekker armene i været. Én person skal få starte sin egen bedrift, få rådgivning underveis og fast månedslønn i et helt år.
Start din egen bedrift og få lønn i ett år

Nordea kåret til beste bank for storkunder

For første gang har kundene stemt frem Nordea som den beste bank i Norge i storkundesegmentet.

I den årlige Prospera-undersøkelsen rangeres Nordea som best i Norge på Corporate Banking, altså bank i storkundesegmentet. Nordea rykker opp fra en 4. plass i 2016, og passerer konkurrenter som DNB, SEB og Danske Bank.

– Vi har prioritert økt aktivitet ut mot kundene, med større tilstedeværelse og bedre service. Det virker som kundene oppfatter at vi har blitt enda enklere å arbeide med, og at vi klarer å levere relevante og gode løsninger, sier leder for storkundesegmentet i Nordea (C&IB) Thorodd Bakken.

Basert på kundeintervjuer

Det er første gang Nordea når helt til topps i Prospera-undersøkelsen i Norge.

– Kundenes kommentarer om at vi er mer proaktive, ydmyke samt at vi virkelig bryr oss om dem er hyggelig lesning. Vi er veldig stolte over tilbakemeldingene, og at vi nå er kåret til nummer en i Norge for første gang, sier Mathias Leijon, konsernsjef for C&IB i Nordea.

Prospera-undersøkelsen baserer seg på intervjuer med kunder som rangerer sin bank etter ulike kriterier på en skala fra 1 til 5.

– Filosofien går på å sette kunden mer i sentrum. Vi har alltid blitt oppfattet som faglige dyktige og relevante, men vi har økt tilstedeværelsen hos kundene, og det settes pris på, sier Thorodd Bakken.

Bli bedriftskunde på nett

Sjekk her

Les også: Nordea lanserer lån med rentekorridor

Del denne artikkelen

Relaterte artikler