Nordea kåret til beste bank for storkunder
For første gang har kundene stemt frem Nordea som den beste bank i Norge i storkundesegmentet.
I den årlige Prospera-undersøkelsen rangeres Nordea som best i Norge på Corporate Banking, altså bank i storkundesegmentet. Nordea rykker opp fra en 4. plass i 2016, og passerer konkurrenter som DNB, SEB og Danske Bank.
– Vi har prioritert økt aktivitet ut mot kundene, med større tilstedeværelse og bedre service. Det virker som kundene oppfatter at vi har blitt enda enklere å arbeide med, og at vi klarer å levere relevante og gode løsninger, sier leder for storkundesegmentet i Nordea (C&IB) Thorodd Bakken.
Basert på kundeintervjuer
Det er første gang Nordea når helt til topps i Prospera-undersøkelsen i Norge.
– Kundenes kommentarer om at vi er mer proaktive, ydmyke samt at vi virkelig bryr oss om dem er hyggelig lesning. Vi er veldig stolte over tilbakemeldingene, og at vi nå er kåret til nummer en i Norge for første gang, sier Mathias Leijon, konsernsjef for C&IB i Nordea.
Prospera-undersøkelsen baserer seg på intervjuer med kunder som rangerer sin bank etter ulike kriterier på en skala fra 1 til 5.
– Filosofien går på å sette kunden mer i sentrum. Vi har alltid blitt oppfattet som faglige dyktige og relevante, men vi har økt tilstedeværelsen hos kundene, og det settes pris på, sier Thorodd Bakken.
Bli bedriftskunde på nett
Sjekk herLes også: Nordea lanserer lån med rentekorridor